طراحی مدارات الکترونیک NI Circuit Design Suite 10.1.372



بسیاری از دانشجویان گرامی و عزیزان علاقمند به الکترونیک به خوبی با نرم افزار Electronic Workbench آشنا میباشند و از تواناییهای آن در طراحی مدار و حل مسائل وابسته به خوبی آگاهی دارند . موسسه توسعه دهنده این نرم افزار National Instruments با توجه کامل به گستردگی استفاده از آن و نیاز به تغییرات چندی ، اینک نسخه جدید نرم افزار را با نام NI Circuit Design Suite منتشر نموده است که در اصل شامل دو نرم افزار NI Multisim و NI Ultiboard میباشد . هدف از ادغام دو نرم افزار تحت نام واحد ، ارائه بسته یکپارچه ای میباشد که بیشتر نیاز کاربران بتواند مرتفع سازد.

قسمت اول نرم افزار Circuit Design که شامل NI Multisim است محتوی امکانات:
انتخاب قطعات الکترونیک Componens - انتقال قطعات به تخته رسم یا همان Workbench - اتصال قطعات به یکدیگر
و استفاده از ابزارهای مجازی نظیر منابع تغذیه Powe Supply ، مبدل های سیگنال Signal Generator و وسایل نشان دهنده نظر ابزارهای سنجش Multimeter و Oscilloscope میباشد در این قسمت همچنین امکان شبیه سازی مدار از برجسته ترین قابلیتهای نرم افزار میباشد که برای شروع آن تنها کافی بر روی کلید مجازی موجود بر روی تخته رسم کلیک فرمایید .
توسعه قطعات موجود در این بخش نیز از صفات بارز در نسخه جدید میباشد که به 12000 قطعه افزایش یافته است و قطعات بسیار جدید را نیز در بر میگیرد.


در قسمت دوم نرم افزار Circuit Design و به منظور طراحی PCB یا همان Printed Circuit Board فیبر مدار چاپی، از مدل NI Ultiboard استفاده گردیده که البته خود نرم افزار کامل و مفصلی محسوب میگردد . در این نرم افزار علاوه بر قطعات تعریف شده در Multisim ، مشخصات فیزیکی تقریبا 99% درصد از مجموع قطعات تجاری موجود در بازار و پاره ای قطعات ، با مشخصات نظامی ، در بانک اطلاعاتی گسترده ای گرد آوری گردیده است .
دسترسی به شمای فیزیکی هر قطعه از این مجموعه بسیار آسان و تنها بایک کلیک موس و ثبت Label برای آن ، امکانپذیر میباشد دسترسی به لایه های مختلف
(در صورتی که از فیبر چند لایه استفاده شده باشد ) بسیار ساده بوده و حاصل کار حتی به شکل برد نهایی با همه قطعات از زوابا مختلف قابل رویت میباشد .
الگوریتمهای اتصال اتوماتیک قطعات به یکدیگر بهبود فراوان یافته است و تقریبا برای مدارهای ساده نیازمند استفاده از لایه های اضافی نمیباشد ، همچنین امکان انتقال کامل پروژه ها از Multisim به Ultiboard به صورت کامل پیش بینی گردیده است.


سرور دانلود مستقیم
دانلود - 354 مگابایت بخش اول | دوم

سرور دانلود رپیدشیر
دانلود - 354 مگابایت بخش دوم | دوم


--------------------------------------------------------------------------------------------
انجمن مهندسی وب سایت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان
www.diau.ir
--------------------------------------------------------------------------------------------